Anitas tacopaj

Pajdeg
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
50 g smör
1 ½ dl mjölk
Mixa ihop allt och lägg i en form. Kavla den och lägg i, eller bara knö ner den
Sätt ugnen på 250 grader

Fyllning
½ kg köttfärs
1 påse tacomix
1 dl vatten
1 lök
4 tomater
4 dl creme fraiche
Ost som topping

Stek färsen, häll i tacopåsen och vattnet, låt puttra ett tag.
Ner med löken
Hacka tomaterna och blanda med creme fraichen.
Lägg detta i formen och strö ost över.
In i ugnen på 15 minuter.

Jag brukar för enkelhetens skull. Slänga i en burk krossade tomater istället för 1 dl vatten och hackade tomater. Creme fraichen häller jag i direkt i stekpannan efter köttfärsen är färdig och blandar ihop. Osten blir lite för mäktig för min smak så den skippar jag helt och hållet. Man kan kanske lägga i lite i själva pajen istället för på. Det skall jag testa nästa gång.

I varjefall, glöm inte den härliga fräscha salladen till, annars blir det inte lika gott.

Smaklig spis